for row in reader:
print(row)
max = range(10) #Генерування послідовності чисел від 0 до 9
for num in max: #Пока переменная number (которая каждый раз увеличивается на единицу) входит в список…
print (max[num])
print ('Кінець')
max2 = range(10)
if max2[1] == 2:
print ('Другий елемент є 2')
elif max2[1] == 3:
print ('Другий елемент є 3')
else:
print ('Нічого')
print ('Кінець')
list = range ( 10 ) # Отримуємо список з десяти цифр (від 0 до 9)
for number in list: # поки змінна number (яка щоразу збільшується на одиницю) входить в список ...
# Перевіряємо чи входить змінна numbers в кортеж (послідовність) чисел ( 3 , 4 , 7, 9 )
if number in (3, 4, 7, 9):
print (list[number]+5)
break # Переривання циклу
else:
print ('NOT')
continue # Продовжити цикл
print ('Кінець')
list2=['яблуко','груша','ананас'] # Створення списку з даними рядкового типу
i = 0
while i <= 2:
print(list2[i]+list2[i]+str(i)) # str(i) - перетворення числового типу в рядковий
i += 1
print ('Кінець')
Часто використовувані функції:
float([X])
- перетворення у число з комою
int([object],[система числення]
) - перетворення об'єкту у ціле вказаної системи числення або у число за дятковою системою, якщо основа не вказана
lis([object])
- створення списку
range([start=0],[stop],[step=1])
- генерується арифметична прогресія (послідовність чисел), від числа start (або 0, якщо воно не вказане), до числа stop, з кроком step (1, якщо step не вказано)
str([object])
- рядкове представлення об'єкта
abs(x) - модуль числа
input([prompt]) - введення даних користувачем, prompt - рядок-підказка
len(x) - довжина
print() - друк (виведення)
round(x[,N]) - округлення числа х до N знака після коми
sum(iter,start=0) - додавання
Дії з числами:
+ додавання
- віднімання
* множення
/ ділення
// ціла частина від ділення
% залишок від ділення
abs(x) - модуль числа
x**y - піднесення до степеня
Cкладніші математичні операції (арифметичні, тригонометричні, логарифмічні) здійснюються після підключення бібліотеки math:
import math
Тоді кожна дія, яка забезпечується цією бібліотекою, пишеться за таким шаблоном:
math.[дія]
Отримання числа пі:
math.pi
Отримання кореня квадратного:
math.sqrt()
Перелік функцій math:
math.ceil (X) - округлення до найближчого більшого числа.
math.copysign (X, Y) - повертає число, що має модуль такий же, як і у числа X, а знак - як у числа Y.
math.fabs (X) - модуль X.
math.factorial (X) - факторіал числа X.
math.floor (X) - округлення вниз.
math.fmod (X, Y) - залишок від ділення X на Y.
math.frexp (X) - повертає мантиссу і експоненту числа.
math.ldexp (X, I) - X * 2 i . Функція, зворотна функції math.frexp ().
math.fsum (послідовність) - сума всіх членів послідовності. Еквівалент вбудованої функції sum (), але math.fsum () більш точна для чисел з плаваючою точкою.
math.isfinite (X) - чи є X числом.
math.isinf (X) - чи є X нескінченністю.
math.isnan (X) - чи є X NaN (Not a Number - не числом).
math.modf (X) - повертає дробову і цілу частину числа X. Обидва числа мають той же знак, що і X.
math.trunc (X) - усікає значення X до цілого.
math.exp (X) - e в степені X .
math.expm1 (X) - e**X - 1. При X → 0 точніше, ніж math.exp (X) -1.
math.log (X, [base]) - логарифм X по підставі base. Якщо base не вказано, обчислюється натуральний логарифм.
math.log1p (X) - натуральний логарифм (1 + X). При X → 0 точніше, ніж math.log (1 + X).
math.log10 (X) - логарифм X по підставі 10.
math.log2 (X) - логарифм X по підставі 2. Нове в Python 3.3 .
math.pow (X, Y) - X Y .
math.sqrt (X) - квадратний корінь з X.
math.acos (X) - арккосинус X. В радіанах.
math.asin (X) - арксинус X. В радіанах.
math.atan (X) - арктангенс X. В радіанах.
math.atan2 (Y, X) - арктангенс Y / X. В радіанах. З урахуванням чверті, в якій знаходиться точка (X, Y).
math.cos (X) - косинус X (X вказується в радіанах).
math.sin (X) - синус X (X вказується в радіанах).
math.tan (X) - тангенс X (X вказується в радіанах).
math.hypot (X, Y) - обчислює гіпотенузу трикутника з катетами X і Y (math.sqrt (x * x + y * y)).
math.degrees (X) - конвертує радіани в градуси.
math.radians (X) - конвертує градуси в радіани.
math.cosh (X) - обчислює гіперболічний косинус.
math.sinh (X) - обчислює гіперболічний синус.
math.tanh (X) - обчислює гіперболічний тангенс.
math.acosh (X) - обчислює розраховує зворотній гіперболічний косинус.
math.asinh (X) - обчислює розраховує зворотній гіперболічний синус.
math.atanh (X) - обчислює розраховує зворотній гіперболічний тангенс.
math.erf (X) - функція помилок.
math.erfc (X) - додаткова функція помилок (1 - math.erf (X)).
math.gamma (X) - гамма-функція X.
math.lgamma (X) - натуральний логарифм гамма-функції X.
math.pi - pi = 3,1415926 ...
math.e - e = 2,718281
Рядки
Рядки обрамлюються подвійними або одинарними лапками.
Щоб вказати новий рядок, пишуть \n
Що вивести багаторядковий текст, його можна записати між потрійними оинарними лапками
text='''Цей
текст
буде виведений
у
кілька
рядків
'''
Дії з рядками:
конкатенація ("зліплення", "додавання")
+
дулювання
"рядок"*3
довжина рядка
len("рядок")
вивести літеру, яка знаходиться на певному місці у рядку
text="text"
text[2]
Списки в пайтон - послідовності об'єктів різних типів
Списки створюються різними способами:
1) операція list([якась послідовність, яку можна розбити на окремі одиничні елементи])
Наприклад,
ryad=list('рядок текст')
- утвориться список ryad, у якому збережено список по порядку усіх літер виразу у дужках
2) спершу оголошується порожній список
ryad0=[]
Потім до нього додаються елементи за допмогою спеціальних команд:
list.append(x) - додає х в кінець списку
list.extend(L) - розширює список, додаючи в кінець список L
list.insert(i,x) - вставляє на і-ту позицію елемент х
list.remove(x) - видаляє перший елемент у списку,який дорівнює х
list.pop([i]) - видалити і-ий елемент і повертає його, якщо і не вказано, видаляє останній елемент
list.index(x,[start[,end]]) - позиція (ідекс) елемента із значенням х
list.count(x) - кількість елкментів із значенням х
list.sort() - сортування списку'
list.reverse() - перевертання списку
list.copy() - копія списку
list.clear() - очищує список